söndag 6 mars 2011

Prao och sommarjobb.


Visst är Callie söt som valp??!! :P
Hej!

Hade inget och göra.. Längtar tills i morgon! Ska bli jätte kul att praoa på hundtrim! Hoppas att jag får sommarjobb där, annars kommer jag sitta hemma med min familj (booring!!) hela sommaren, kanske jobba hos mamma, men hur kul är det utan lön?
Jobbar redan där på Lördagarna, och det är bara samma folk alltid!
Iaf, jag ÄLSKAR hundar och djur i almenhet och jag vill jobba med djur i sommar, men känner ingen som har djur som är villig att betala mig för att ta hand om deras djur eller ut och gå med deras hundar eller något annat.. jag hade rent ut sagt tagit vad som helst (nästan!) bara jag får göra något i sommar! 
Har igentligen ingen anledning till att käna pengar, men jag orkar helt seriöst inte bara sitta här hemma..

Hej!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du har haft en bra första dag på din PRAO. Det går itne att sätta upp lappar på hundtrim om att du söker sommarjobb. Kanske någon hundägare som kommer dit tycker du är trevlig och har bra hand om hundarna. Ett tips vad vet jag....

    SvaraRadera
  2. Det har jag verkligen!:) jag hade hoppats på att hon skulle fråga, bara som hjälpreda för hon är ensam och det är stressigt och hon tyckte att jag var till stor hjälp :P

    SvaraRadera
  3. Du kan ju sätta upp lappar om att du kan hjälpa till att gå ut med deras djur, ge dem mat och sådant. Det gjorde jag, jag skrev typ att jag kunde hjälpa folk att ge katterna mat när de är på semester, eller mata kaninen, gå ut med hunden osv. och det var en som ringde och sa att hon ville att jag skulle hjälpa henne att mata katterna medans hon var på semester. Betalt skulle jag få såklart.

    Fast jag skulle själv iväg dem dagarna så det blev inte av, men bara så du vet, du får säkert någon kund om du sätter upp lappar. ;)

    Lycka till Ida, jag har sökt sommarjobb hittills på 11 olika ställen, och det lönade sig. Jag ska på jobbintervju på Fredag! man får inte ge upp.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! jag ska sätta upp lappar i affären så kanske jag får ett jobb :)

    SvaraRadera