tisdag 5 oktober 2010

Veckans upp gift v. 40.

Hejhej!

Denna veckan har vi fått i uppgift att skriva om vad vi jobbar med just nu.
Ja, vi ska snart ha prov, jag ska göra ett hem prov för det verkar lite annurlunda plus att jag har lite problem med att bara sitta och skriva det och sen lämna det, jag är en sådan person som behöver kolla på provet och sedan komma tillbaka och ändra lite saker för att jag ska bli helt nöjd.

En sak jag inte förstår, det är varför ''förbereder'' vi oss nu till ett prov som vi ska ha om 5 veckor?! jag menar, vi som ska göra hemprov kan ju läsa på det hemma kan ju göra annat ist på lektionerna. för visso kan vi ju lära oss extra och skriva mer där hemma, men ändå 5 veckor!! det är ju evigheter dit! vi hade ju kunnat börja vecka 43. och göra annat dessa veckorna.

Ifrån där jag sitter (längst bak) så ser det ut som om alla jobbar, men jag kan ju ha fel?. Vissa kanske är inne på blocket och facebook eller så?. det brukar vara så nämligen. Det brukar inte vara så många som jobbar, ser det ut som, men många tycker det är viktigt med betygen och jobbar effektivt. Jag jobbar effektivt och tar paus tre minuter eller så någon gång i slutet kanske (om jag kommer ihåg det)  annars får jag sitta och leka med min dator när jag kommer hem?.

Nästa vecka ska vi prata om första världskriget. men varför är inte det lika ineressant som andra världskriget?!! inte för att jag vet bakrunden till första världskriget (får nog läsa på lite om det). Men en sak vet jag; alla vet vem hitler är, ingen tyckte om det han gjorde, men vissa säger det ändå, fler vet bakrunden och mer om andra världskriget än det första.

Hejhej!

1 kommentar:

  1. Var och en tar ansvar för sitt skolarbete. Det är bra om du jobbar och det kommer att göra att du förstår mer av bakgrunden.
    Det finns fördjupningsuppgifter och allt som det går att jobba med till första världskriget och det tar dessa veckor även om man kan tycka att ett prov räcker att läsa en vecka.

    SvaraRadera