fredag 10 december 2010

Vad gör vi just nu? v. 49.

Denna veckan ska vi göra ett arbete om hinduism och buddism. Själv ska jag skriva om hinduism i allmenhet. Vad tycker jag om arbetet då? jo, jag vet roligare saker, jag tycker väl att det är lite intressant om olika religioner. Jag ska göra en power point om hinduism. jag har två lektioner kvar och jag är en dag efter så när jag kommer hem ska jag ta en bok och skriva ner lite på papper och sen på tisdag eller så ska jag skriva in allt som jag gjort hemma in på daorn. Vad har jag nu lärt mig när jag har skrivit två sånna bilder fullt med text? Jo, jag har lärt mig att hinduerna tror också att det var en gud som startade allt, precis som vi inom kristendommen, men dom tror att Brahma skapade hela universum och inte bara jorden som vi andra tror. Jag har lärt mig om hur hinduerna, indianerna, kristna och kväkare ber. okej, kväkare är tysta, kristna knäpper händerna indianer dansar och hinduerna sjunger. Jag tror det var allt :P hejhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar